top of page
  • תמונת הסופר/תShimrit Rahat

החוק לשימור ערכות אונס

אתמול (רביעי, 9.3), עברה הצעת החוק המשותפת שלנו עם ח"כ מירב בן ארי - Merav Ben Ari (מפלגת יש עתיד), ובתום מאבק ארוך הוסדר מעמדן של #ערכותאונס בחוק בישראל.


📌 מה מטרת החוק?

להסדיר בחוק את מעמדן של ערכות אונס; כיצד הן נאספות, מקוטלגות ונשמרות.

📌 מהי ערכת אונס?

ערכה המכילה את הראיות פורנזיות שנאספו מהגוף של הנפגע/ת לאחר המקרה.

איך נראית ערכת אונס? https://www.instagram.com/reel/CUAihICLBi9

📌 מה היה המצב עד היום?

כל רופא/ה שנכח/ה בחדר המיון או בחדר האקוטי בזמן הבדיקה יכלו לאסוף את הראיות כפי שנראה להם.

ערכת האונס נשמרה איפשהו בבית החולים, לתקופה של שלושה חודשים. אם בתום התקופה הקצרה הזאת הנפגע/ת לא הגיש/ה תלונה במשטרה, בית החולים אמור היה ליצור קשר עם הנפגע/ת ולעדכן שתם הזמן להגיש תלונה ושהראיות עומדות להיזרק לכבשן. אם בית החולים לא הצליח להשיג את הנפגע/ת, הוא יכול היה להחליט על דעת עצמו להשמיד את הערכה, מבלי לעדכן איש.

📌 מה אומר החוק החדש?

- איסוף: רק צוות רפואי שעבר הכשרה ייעודית ואושר על ידי המכון לרפואה משפטית יכול לאסוף ראיות פורנזיות.

- תקשורת: חוק זכויות החולה, המעניק לכל פציינט/ית את הזכות לקבל תוצאות של בדיקה רפואית, יכובד. מי שנקלחה מגופ/ה ערכת אונס תקבל עדכון על הממצאים.

- קיטלוג ושמירה: ערכות אונס יועברו למרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) של Israel Police - משטרת ישראל, שם הן יקוטלגו ויישמרו בתנאים אופטימליים לתקופה של חמישים שנה. ברגע שהנפגע/ת יבחרו להגיש תלונה, ולא משנה אם עבר שבוע או עשור, ערכת האונס תועבר מהמרלו"ג אל מז"פ.

- הבקלוג: יש למעלה מאלף ערכות אונס ששכבו בבתי חולים ברחבי הארץ ומעולם לא נבדקו. גם המעמד שלהן הוסדר, למרות שהן נלקחו לפני החקיקה, וגם הן יישמרו.


לקריאה נוספת: https://www.facebook.com/thelobbyssvag/posts/537535261051923 למידע על שירותי חירום לנפגעות ונפגעי אלימות מינית: https://www.ssvag.com/information לתמיכה בעבודה שלנו: https://beactive.co.il/project/65559




10 צפיות0 תגובות
bottom of page