top of page
  • תמונת הסופר/תDaniel Goldschmidt

סיכום שבוע 23-27/10‎‎

📌 ערכנו פגישה עם משרד הבריאות בנושא הכנסה לסל הבריאות פינוי באמבולנס לנפגעות ונפגעי אלימות מינית שהכרתן מעורפלת (כפי שקורה לרוב אחרי שימוש בסמי אונס).


📌 בנוסף, עשינו גם עבודת מטה והתייעצנו עם גורמי מקצוע בתוך הלובי כדי לקדם פינוי באמבולנס בוועדת הסל.


📌 שוחחנו עם ראש חוליית עבירות מין במשטרת ישראל רפ"ק אורית דנין על האמנות הבינלאומיות בנושא הפצת חומרים פורנוגרפיים, שמדינת ישראל חתומה עליהן. זה חלק משיתוף פעולה רחב שאנחנו מתכננות בנושא עבירות מין ברשת והפצת סרטונים.


📌 שוחחנו עם משרד הבריאות על יישום החוק לשימור ערכות אונס שהעברנו עם ח"כ מירב בן ארי (מפלגת יש עתיד) במרץ 2022, ועל הבקלוג - ערכות אונס ששמורות בבתי החולים ויש להחיל עליהן, רטרואקטיבית, את החקיקה החדשה.


📌 שוחחנו על הנושא גם עם המכון לרפואה משפטית.


📌 ערכנו פגישה עם משרד החינוך ודנו על יישום תכנית לימודי החובה על מוגנות מינית בבתי הספר, ועל חוזר מנכ"ל, שנמצא כרגע בעבודה, בנושא טיפול באלימות מינית במערכת החינוך.


📌 פנינו למשרד הבריאות בנושא תלונות שמתקבלות אלינו על קופות חולים שמאיימות בתביעת דיבה על המבוטחות שלהן שהתלוננו על רופאות ורופאים. אם קרה לך מקרה כזה, בבקשה לפנות אלינו במייל ssvaginfo@gmail.com.


📌 שוחחנו עם שירות בתי הסוהר בנושא פיקוח על עברייני מין.


📌 ערכנו ישיבה של הצוות המשפטי שעוסק בבג"צים שלנו בנוגע לבג"צ שאנחנו עובדות עליו מול משרד הבריאות בנושא בריאות הנפש (טיפול פסיכיאטרי לנפגעות בתוך המערכת הפסיכיאטרית הציבורית).


📌 נפגשנו עם בית החולים בלינסון לקראת הכנס המשותף שלנו ב 11.1 בנושא הריון ולידה אצל נפגעות טראומה. בקרוב נפרסם לו"ז מסודר אבל אבינתיים יכולות לספר שבין הדוברות שלנו יהיו נעמה עידן (אשת תקשורת חרדית ומקימת "לידה זה כוח") שתדבר על חרדית בעולם הגיניקולוגיה של 2022, עו"ד רותם אלוני שתדבר על הקשר בין הפגיעה באוטונומיה ובין הטראומה המינית, וראש החוג למגדר באוניברסיטת חיפה פרופ' שרה כהן שבוט.


📌 נפגשנו עם עמותת קו הזינוק כדי לבחון שיתופי פעולה לקידום מעורבות של בני ובנות נוער בתהליכי שינוי מדיניות.


📌 שוחחנו עם ראש מדור קשרי חוץ במשרד הבריאות ד"ר אשר שלמון על שיתופי פעולה עתידיים.


📌 מנהלת התפעול של הלובי, שירה רוזנקרנץ, הרצתה לקורס מורות-חיילות על זיהוי, טיפול ומניעה של פגיעה מינית.


מנהלת הלובי יעל שרר התארחה ברדיו ynet ושוחחה עם העיתונאית הדר גיל-עד על מצב טיפול המדינה בנפגעות ונפגעי אלימות מינית. לתכנית הצטרפו גם אורחות ואורחים, כולל מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל.


📌 #המדריכה חשובה במיוחד הפעם, בבקשה לשמור ולהפיץ:


ובנימה אישית:

חברות וחברים, בבקשה לכו להצביע ביום שלישי. אל תזניחו את החובה הכי בסיסית שלנו לקחת חלק בעיצוב החיים שלנו כאן. אי הצבעה אינה מחאה, אף אחד לא שומע אותך שותק/ת.

לא אכפת לנו למי תצביעו - אנחנו נעבוד עם כל ממשלה שתיבחר ונמצא דרכים לקדם את המדיניות שלנו בכל כנסת שלא תהיה - אבל תצביעו. אנחנו נעשה את השאר.

3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page