top of page
  • תמונת הסופר/תDaniel Goldschmidt

סיכום שבוע 26-30/3



📌החלק הארי של השבוע הוקדש לדבר אחד: תקציב המדינה. מועד סגירת התקציב מתקרב, וניהלנו שיחות ומגעים לתקצוב שירותים ותכניות שונות עם משרד האוצר, משרד הרווחה, משרד המשפטים, משרד הבריאות, ומשרד החינוך.


חוץ מזה, עשינו עוד דברים:


📌 שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) הודיע על הקמת צוות בין משרדי לעבודה על מוגנות של ילדות וילדים ברשת.


בריאות ורווחה

📌 נפגשנו עם משרד הבריאות לדון בבג"ץ שלנו, שעוסק בעיקר בפגיעה מינית במחלקות פסיכיאטריות והגנה על המטופלות, וטיפול מותאם לקטינות וקטינים שעברו פגיעה מינית.

בפגישה נכחו: מנהלת חטיבת הרפואה ד"ר הגר מזרחי וסגניתה ד"ר ענבר צוקר, ממלא מקום ראש האגף לבריאות הנפש ד"ר אודי ססר, ומנהלת המחלקה לטיפול באלימות במשפחה ותקיפה מינית ד"ר זוהר סהר-לביא.


📌 בעקבות הפגישה הוצאנו למשרד הבריאות מכתב נוסף, בו הבהרנו שעל רקע חוסר התקדמות בנושא לא נוכל בשלב זה להפסיק את מיצוי ההליכים ואנחנו ממשיכות להתקדם לקראת הגשת הבג"ץ,

בעקבות כך, משרד הבריאות הקים צוות עבודה שמטרתו להתחיל לפעול בנושא טיפול פסיכיאטרי מותאם לקטינות וקטינים, ולראות איך נענים לדרישות שלנו.


📌 שוחחנו עם נציגות של הביטוח הלאומי בנוגע להנגשת שירותים והקלת הביורקרטיה לנפגעות ונפגעי אלימות מינית, ועל הערכת אחוזי נכות.


משרד המשפטים ומשרד רה"מ

📌 ניהלנו דיון עם משרד רה"מ בנושא החלטת ממשלה הנוגעות לאלימות מינית כלפי קטינות וקטינים.


📌 ערכנו דיונים עם משרד המשפטים בנושא החלת רציפות על הצעת החוק שאנחנו מקדמות להעניק זכות עמידה לנפגעות ונפגעי אלימות מינית.


📌 ניהלנו דיונים ארוכים עם משרד המשפטים ועם משרד רה"מ בנוגע ליישום החלטת הממשלה לקידום זכויות נפגעות ונפגעי עבירה בהליכים משפטיים.


אירועים

📌 קיימנו את הוובינר המהמם שלנו בנושא ראיות פורנזיות בעבירות מין, אחיות פורנזיות, והמאמץ שלנו להכניס את תחום הסיעוד הפורנזי לישראל. היה מצוין, ושוב תודה לכל המשתתפות והמשתתפים, בעיקר לאורחים שלנו: מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגן, ומייסדת תחום הסיעוד הפורנזי בישראל ד"ר אורלי גרינשטיין כהן.


📌 מנהלת הלובי יעל שרר קיבלה את אות יקירת העיר כפר סבא!


📌 ערכנו פגישת אסטרטגיה כלל ארגונית, עם היועצת האסטרטגית שלנו וצוות מתנדבות ומתנדבים, כדי להערך לבחירות המקומיות שאמורות להתקיים באוקטובר.


📌 מנהלת הלובי התחילה להקליט פודקאסט, "הרשות המבצעת" שיעסוק בעבודתה של ממשלה בישראל, מה היא עושה, ואיך. הגיעו ליום ההקלטה הראשון: סיגל מורן, מנכ"לית משרד הרווחה לשעבר סיגל מורן; פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר; ויעל סיני, שהייתה יועצת לענייני מגדר, אלימות כלפי נשים ואלימות מינית לשר לבטחון פנים.


📌 לשכות שהיינו איתן בקשר:

- מ"מ שר הבריאות יואב בן צור (ש"ס)

- סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר (הציונות הדתית)

- ח"כ נעמה לזימי (העבודה)

- ח"כ דבורה ביטון (יש עתיד)



8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page