top of page
  • תמונת הסופר/תDaniel Goldschmidt

סיכום שבוע 30/10 - 3/11‎‎

📌 גאות ומתרגשות לספר על פתיחת שני חדרים אקוטיים חדשים! מחר (ראשון, 6.11) יפתחו חדרים אקוטיים בבית החולים איכילוב בת"א ובבית החולים קפלן ברחובות, מה שיביא את מספר החדרים האוקטיים בישראל לעשרה. רחוק מהיעד אבל כפול ממה שהיה כשהתחלנו לעבוד על זה.


📌 עוד חדשות משמחות: בעקבות הצלחת שיתוף הפעולה שלנו עם פרקליטות מחוז מרכז, במהלכו פרקליטות ופרקליטים בכירים נפגשו עם נפגעות ונפגעי אלימות מינית, פרויקט שיתוף הציבור הזה יתרחב לכל המחוזות. פרטים נוספים בקרוב.

התהליך התחיל בעקבות פגישתנו עם פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן והמשנה לפרקליט המדינה עו"ד שלמה (מומי) למברגר.


📌 נפגשנו עם צוות חדש שהקים משרד הבריאות, שעוסק בהכשרת רופאות ורופאים לזיהוי פגיעה בילדות/ים. הצוות הזה הוקם בעקבות פגישה של הוועדה הציבורית לשינוי מדיניות ביחס לפגיעה מינית בתקופת הילדות (ועדת כץ-בן אור) עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש. הצוות הזה יקדם הכשרה של צוותי רפואה במערכת הבריאות לאיתור, זיהוי, מניעה, וטיפול בקטינות וקטינים שעברו התעללות או פגיעה מינית, ויפרסם המלצותיו בקרוב.


📌 שוחחנו עם פרקליטות המדינה כדי לדון בהקמת מרחב נפרד ובטוח בפרקליטות, בדומה לחדרים חמים בתחנות המשטרה, שקידמנו עם המשרד לבטחון פנים ומשטרת ישראל.


📌 נפגשנו עם קופת חולים לאומית כדי לדון בקידום רפואת קהילה מיודעת טראומה, פרויקט שהתחלנו עם קופת חולים מאוחדת ומתרחב לקופות נוספות.


📌 שוחחנו עם אגף ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים על קידום חקיקה שעוסקת בזכויות נפגעות ונפגעי עבירה.


📌 שוחחנו עם חטיבת הרפואה במשרד הבריאות על ההגשה שלנו לסל התרופות - פינוי מהזירה באמבולנס לנפגעות ונפגעי אלימות מינית, גם במצב של הכרה מעורפלת. הגשנו את ההצעה במרץ, התעוררו חילוקי דעות, אבל המשכנו להתעקש, ואנחנו שמחות וגאות לעדכן כי, ככל הנראה, תהיה הצגה של ההצעה שלנו ב 6.12. נעדכן.


📌 שלחנו למשרד הבריאות מכתב מיצוי הליכים לקראת בג"ץ, אחרי שהם לא טרחו אפילו לענות לפניות שלנו בנושא מערך בריאות הנפש.


📌 השתתפנו בכנס של משרד המשפטים, בו מנהלת הלובי יעל שרר ייצגה את הקול של נפגעות ונפגעים בפאנל בנושא זכויות חשודים ונאשמים לעומת זכויות נפגעי ונפגעות העבירה.


📌 השתתפנו בכנס המצוין של החברות ממכון חרוב, בו התארח והרצה פרופ' הווארד דובוביץ', אחד המומחים המובילים בעולם בנושא טיפול בילדות וילדים נפגעי התעללות והזנחה. בתום ההרצאה התקיים דיון עם סגנית ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות ד"ר ענבר צוקר, מנהלת רפואית בעמותת גושן ד"ר דפנה עידן פרוסק, ומנהלת הלובי יעל שרר.


📌 שלחנו מייל נוסף למשרד הבריאות, בעקבות ריבוי מקרים של איומים בתביעת דיבה מצד קופות החולים על מטופלות שמתלוננות בפומבי על השירות שהן מקבלות, ודרשנו את התערבות הרגולטור. נעדכן.


📌 שוחחנו עם מרכז ברירה מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית כדי לבחון שיתופי פעולה אפשריים.


📌 מנהלת הלובי יעל שרר העבירה הרצאה בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית.


📌 ערכנו פגישת הכנה עם מרכז טאוב לקראת ההשתתפות שלנו בכנס שלהם, שיעסוק באי שוויון במערכת הבריאות. פרטים נוספים בקרוב!


📌 נפגשנו עם בית החולים בלינסון בנוגע לכנס המשותף שלנו ב 11.1 בנושא הריון ולידה על רקע טראומה ופגיעה מינית. סגרנו לו"ז סופי (כמעט בהחלט) של כל הדוברים והדוברות, ובקרוב נוכל לפרסם את המידע המלא ולינק להרשמה.


📌 ערכנו פגישה של צוות הייעוץ האסטרטגי והפוליטי של הלובי, בעקבות תוצאות הבחירות, כדי לתכנן מהלכים לכנסת הבאה.


* מנהלת הלובי יעל שרר התארחה בפודקאסט "אורחים בביתנו" ושיחה עם ח"כ שרון רופא אופיר (ישראל ביתנו).




4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page