top of page
  • תמונת הסופר/תDaniel Goldschmidt

סיכום שבוע 6-10/11‎‎

📌 מתרגשות במיוחד לספר על מפגש ראשון מסוגו שלקח לנו זמן לארגן, ושיכול לייצר מהפכה בשירותי החירום לנפגעות ונפגעי אלימות מינית: קידום הכשרת אחות מעשית פורנזית בישראל. בפגישה נכחו מנהלת הלובי יעל שרר, ארגונים שעוסקים בנושא בארה"ב, האיגוד הבינלאומי לאחיות פורנזיות, חטיבת הרפואה של משרד הבריאות, חטיבת הסיעוד, המכון לרפואה משפטית, ואוניברסיטת בן גוריון.

עדכונים בהמשך.


📌 נפגשנו עם המכון לרפואה משפטית כדי לדון על הרחבה של פעילות המכון והכשרה של הצוותים בחדרים האקוטיים החדשים, וגם על יישום החוק לשימור ערכות אונס, ובפרט על הבדיקות האבחוניות.


📌 נפגשנו עם המיזם למניעת התעללות בילדים (מהל"ב) כדי לדון בהמשך היישום של מסקנות הוועדה הציבורית לשינוי מדיניות ביחס לפגיעה מינית בתקופת הילדות (ועדת כץ-בן אור) מול הממשלה החדשה, וקידום הטיפול המערכתי בקטינים שעברו פגיעה מינית.


📌 ערכנו דיון עם אגף משמעת של נציבות שירות המדינה במשרד ראש הממשלה על כלים משמעתיים והצעות חוק שאנחנו רוצות לקדם.

📌 שלחנו מסמך למשרד המשפטים כדי לסכם ולקדם את הנושאים ששוחנו עליהם בפגישה איתם בשבוע שעבר: הרחבת פרויקט שיתוף הציבור מפרקליטות מחוז מרכז לכל החמוזות (מפגשים של פרקליטות ופרקליטים עם נפגעות ונפגעים), מחקרים ומלווים, והקמת מרחב נפרד ובטוח בפרקליטות, בדומה לחדרים חמים בתחנות המשטרה, שקידמנו עם המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל.


📌 שוחחנו עם נציבת קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי עו"ד נילי דיקמן על איומים בתביעות דיבה מצד קופות חולים על מבוטחות שהתלוננו על צוות רפואי.


📌 נפגשנו עם איט"ם - האגודה הישראלית לטיפול מיני - כדי להתחיל לעבוד על כנס משותף שאנחנו מתכננות. פרטים נוספים בהמשך!


📌 נפגשנו עם קרן שוסטרמן ושוחחנו על שיתופי פעולה בשדה שעוסק באלימות נגד נשים. זאת היתה פגישה מצוינת, אבל חשוב לנו להדגיש שאנחנו לא מקבלות מענקים מקרן שוסטרמן, או מאף קרן אחרת, כי בחרנו לא להיות עמותה, כדי לא לקבל בעקיפין תמיכה מהמדינה או מכל גוף אחר שאינו ציבור הנפגעות והנפגעים.


📌 היועצת המשפטית של הלובי עו"ד מיטל שפירא העבירה הרצאה לסטודנטית וסטודנטיות למשפטים באוניברסיטות בר אילן, על עבודת הלובי, קידום מדיניות, ורפורמות שאנחנו מקדמות.


📌 כחלק מההערכות שלנו לכנסת הבאה, קיימנו ערב סיעור מוחות והכנה עם המתנדבות והמתנדבים שלנו.


📌 נפגשנו עם דוברות משרד המשפטים, כדי לבחון ייתכנות לשיתופי פעולה להנגשת מידע לציבור.


📌 מנהלת התפעול של הלובי שירה רוזנקרנץ העבירה סדנה לצוות החינוכי בקיבוץ פלמחים בנושא איתור, טיפול, ומניעה של פגיעה מינית, מוגנות מינית, ומיניות בריאה.


📌 ערכנו פגישות עם מתנדבות ומתנדבים בקשר לרפורמות חדשות שאנחנו רוצות לקדם.


📌 מנהלת הלובי יעל שרר התארחה בפודקאסט המצוין של מכון חרוב, "זמן ילד", לדבר על קידום מדיניות נאמנה לעיקרון אין עלינו בלעדינו.


📌 לשכות שהיינו איתן בקשר:

- שר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ)

- ח"כ נעמה לזימי (העבודה)

- ח"כ עופר כסיף (חד"ש)

9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page