top of page
  • racheligeffen3

סיכום שבוע 7-11/8

📌 הגשנו בקשת חופש המידע למשרד הבריאות בדרישה לחשוף את הנתונים שלהם על אלימות בשנת 2021 ובחציון הראשון של שנת 2022 על כל מי שהגיעו אל כל מוסדות מערכת הבריאות על רקע כל סוגי האלימות: מספר הגעות, גיל, מגדר, איזה סוג אלימות, מי דיווח, באיזה אזור ועוד. * לקריאה נוספת


📌 עוד בתחום חוק חופש המידע: קיבלנו מענה ממשרד המשפטים, אליהם הגשנו תלונה על הנהלת בתי המשפט. תלונתנו נמצאה מוצדקת, ועל הנהלת בתי המשפט "לתקן את הליקוי שעלה בפעילותה וזאת בדרך של מתן תשובה לבקשת המתלוננת ללא דיחוי ולא יאוחר מיום 25/8/2022."


📌 השקנו עם מחוז ירושלים של קופת חולים מאוחדת פיילוט לפרויקט רפואת קהילה מיודעת טראומה. בעקבות זאת, קיבלנו פניות נוספות מגופים שונים בקופות החולים ומשרד הבריאות כדי ללמוד את הפיילוט הזה ולהבין איך ניתן ליישם אותו במקומות נוספים. מנהלת הלובי יעל שרר הרצתה באירוע על "טיפול רפואי מותאם לנפגעות ונפגעי טראומה מינית".

📌 התחלנו בתהליך של שיח בין פרקליטות ופרקליטים בכירות/ים לבין נפגעות ונפגעי אלימות מינית על החוויה שעברו מול פרקליטות המדינה. התהליך, שנעשה בשיתוף פעולה עם פרקליטות מרכז, הוא קשה אבל מאד משמעותי.


📌 שוחחנו עם אגף תכנון במשרד הבריאות על הליך שיתוף ציבור כושל שהם ערכו כדי להסיק מסקנות ולהפיק לקחים לטובת תהליכי #שיתוףציבור עתידיים. משרד הבריאות פתח בהליך שיתוף ציבור כדי להחליט מה ילמדו צוותים רפואיים על העבודה עם נפגעות ונפגעי אלימות מינית, ובתום שנה של מאמץ לקדם את הפרויקט הזה - משרד הבריאות סגר אותו.

📌 שלחנו את הערותינו לפרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן והמשנה לפרקליט המדינה עו"ד שלמה (מומי) למברגר, בהמשך לפגישה שערכנו איתם לפני כשבועיים.


📌 נפגשנו עם משרד הבריאות כדי להמשיך לדון על יישום החוק לשימור #ערכותאונס ועל קמפיין לפרסום והנגשת המידע על #חדריםאקוטיים לכל הציבור.

📌 באיחור אלגנטי, סוף סוף נפגשנו להרמת כוסית עם המתנדבות והמתנדבים, לחגוג את הישגי מושב הקיץ של הכנסת. עשינו את זה בגינה האקולוגית שעל גג הדיזינגוף סנטר, מקום שתומך ומסייע לנו בכל הזדמנות.

📌 לשכות שהיינו איתן בקשר:

- ראש הממשלה יאיר לפיד

- שר המשפטים גדעון סער

- השר לבטחון פנים עמר בר-לבמפלגת

- שר החקלאות ופיתוח הכפר והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר

- יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ גלעד קריב (העבודה)

- יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו)

- ח"כ נעמה לזימי (העבודה)

3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page